De magie van vezelrijke voeding!

Het mysterie van

Vezelrijke Voeding

Vezelrijke voeding is niet alleen je vriend bij het afvallen, maar vezels beïnvloeden je leven!

Ik ben zo blij dat ik mijn passie via mijn website met jullie kan delen! Bij 100% Personal Training streef ik erna om werken aan je gezondheid leuk en interessant voor je te maken! Vetten, supplementen, zoetstoffen, cholesterol… er bestaan zoveel onderwerpen waar onduidelijkheden over bestaan! Vandaag wil ik duidelijkheid scheppen in wat vezels doen en welke producten vallen onder vezelrijke voeding!

Hieronder geef ik in 2 minuten een paar tips over wat vezels doen voor je! Onder de video vind je ook een handige lijst met waar je vezels terug kunt vinden!

  • Wist je bijvoorbeeld dat we er nog niet over uit zijn hoeveel calorieën vezels bevatten? 
  • Dat vezelrijke voeding veel invloed heeft op je darmbacteriën?
  • Dat je darmbacteriën ook vitamines produceren? 
  • Dat vezels een ontgiftende werking hebben?
  • Dat het lichaam na schatting 30 triljoen cellen heeft en dat er na schatting 300 triljoen bacteriën wonen in je darmen die allemaal beïnvloed worden door vezels?

Wil je weten wat vezelrijke voeding is? Onder het filmpje heb ik een handige lijst voor je gemaakt!

 

– Stay strong & healthy 

 

PS: Als je denkt dat je iemand kan helpen met dit filmpje, deel deze dan!

Als je het nog niet gedaan had, laat je naam en e-mail adres achter en ik houd je op de hoogte wanneer er andere tips gepubliceerd worden!

Vezelrijke voeding

 

Weinig calorieën Hoger in de calorieënHoog in de calorieën
  • Artisjokken
  • Erwten
  • Broccoli
  • Bloemkool
  • Spruitjes
  • Bietjes
  • Peer
  • Appel
  • Frambozen
  • Pruimen
  • Blauwe bessen
  • Pastinaak
  • Boerenkool
  • Pompoen

 

  • Kidney Bonen
  • Rode bonen
  • Witte bonen
  • Zwarte bonen
  • Mung bonen
  • “Pigeon Peas”
  • Soja bonen (GMO vrij)
  • Linzen
  • Bulgur
  • kikkererwten
  • Aardappelen
  • Zoete aardappelen
  • Amarante
  • Gierst
  • Rijst
  • Quinoa
  • Banaan
  • Hazelnoten
  • Amandelen
  • Pistachenoten
  • Pecanoten
  • Pinda’s
  • Avocado’s
  • Lijnzaad
  • Chia zaad
  • Zonnebloempitteb
  • Pompoenpitten
  • Vijgen
  • Dadels

Klik hier wanneer je op zoek bent naar een tabel met hoeveelheden.

Share This