Verbrand 3850 kcal per week zonder een druppel zweet!

Hoe overleef je zonder

Sportschool!

Zit je door omstandigheden meer thuis? 

Of wil je gewoon op een makkelijke manier meer vetverbranding? Dan heb ik hier een plan voor je klaar liggen waardoor je minstens een halve kilo aan vet per week kan verbranden. En het mooie? Je hoeft er geen enkel gewicht voor aan te raken!

Tip 1: Eet tot aan 200 kcal minder door langzaam te eten!

Mensen die langzaam eten, eten gemiddeld genomen 10% minder calorieën! Ben je een snelle eter en eet je gemiddeld 2000 calorieën per dag? Dan kun je 200 calorieën uitsparen! Kauw langzaam tot alles vloeibaar aanvoelt in je mond. Leg je vork eens neer en praat met vrienden, familie of collega’s.

Hoe lang moet je over je maaltijd doen?

Zorg dat je minimaal 20 minuten over het eten doet! Het duurt namelijk 20 minuten voordat je maag een hormoon aanmaakt (Cholecystokinine) wat er voor zorgt dat je je verzadigd bent. Deze tip bespaart je dus gemiddeld 200 kcal… per dag!

Er zijn nog een hele hoop andere gezondheidsvoordelen aan langzaam eten:

  • Een betere vertering van eiwitten (meer aminozuren zonder eiwitshake!)
  • Een betere opname van veel vitamines en mineralen (zonder vitamine pil!)

Een tip die niets kost en veel kan opleveren! Inclusief een betere band met je collega’s!

 

Tip 2: Wandel eens 20 minuten!

Langzaam eten leer je niet in 1 dag! Het duurt 3 maanden voordat iets een gewoonte wordt! Vind je tip 1 lastig? Een wandeling van 20 minuten na je maaltijd helpt de vertering en kost je 100 kcal als je 75 kg weegt. Een mooi moment om ook eens na te denken: wat zijn de 3 dingen die ik vandaag kan doen om een stap dichter bij doel X te komen? Welke ‘excuusjes’ verzin ik eigenlijk voordat ik zondig aan een snack? En wat vertelt dat over mij?

Op een zonnige dag werk je daarnaast aan je vitamine D voorraad! Volg je mijn wekelijkse tips, dan weet je dat vitamine D nodig is om receptoren op je cel gevoelig te maken voor schildklierhormonen. En schildklierhormonen bepalen hoe snel je vet kan verbranden! Vitamine D is daarnaast één van de vitamines waar veel Nederlanders een tekort aan hebben!

Wandel een keer extra per dag en je hebt alweer 200 kcal verbrand!

Tip 3: Bel je? Sta op en loop!

Bel je weinig? Dit is misschien een mooie kans om vriendschappen wat meer leven in te blazen! Met 20 minuten lopen (wanneer je 75 kg weegt)  verbrand je alweer 100 calorieën!

Tip 4: Parkeer je auto 5 minuten lopen van je eindbestemming.

Of wanner je met de bus reist: stap 1 halte eerder uit en loop het laatste stuk! Deze tip levert je 50 kcal op!

Tip 5: Slaap!

Toen ik in Ierland op cursus was bij de Irish Strength Institute vroeg één van de docenten: “Hoe weet je of je goed slaapt?”. 

Het antwoord is echt verassend simpel: Je slaapt goed wanneer je opgeladen en uitgerust wakker wordt. Heb je een kop koffie nodig om op te starten? Dan is er eigenlijk nog werk aan de winkel!

Een goede kwaliteit slaap heeft namelijk eindeloos veel gezondheidsvoordelen! (Een andere keer meer hier over)! Één van de voordelen is in ieder geval dat het je drang tot snacken overdag vermindert! ‘s Nachts balanceren een aantal hormonen zich die van invloed zijn op je honger gevoel!

5 makkelijke tips die bij elkaar 3850 kcal per week aan extra vetverbranding leveren… zonder een druppel zweet! Welke tips wil jij gebruiken? Pak er iets uit wat je het meest aanspreekt, maar doe er iets mee! Informatie is namelijk alleen waardevol als je er daarna ook echt iets mee doet!

Stay in good shape & health,

Daniel

CONTACT

WE WOULD LOVE TO CHAT

Vlamoven 34,
Arnhem, 6826 TN

Share This