Home
Over Mij
Personal Training
Afvallen
Tips & Tricks
Contact
v

Contact

Email me: info@100pt.nl
Bel me: 06-19653071

Adres

Vlamoven 34
6826 TN Arnhem

Hoe verlies je buikvet? Snel buikvet verliezen met deze 7 tips!

Geschreven door: DanielSchepers

juni 29, 2021

Hoe verlies je buikvet? Een vraag die ik dagelijks via Facebook & Instagram gesteld krijg. Snel buikvet verliezen met deze 7 tips die niet alleen waardevol zijn voor beginners, maar ook voor mensen die al langer bezig zijn.

Het mooie van deze tips is: je hebt geen verstand van voeding nodig.

Je hoeft geen calorieën te tellen.

En deze methode is geschikt voor iedereen die teveel last heeft van het gevoel ‘dat niks meer mag’ tijdens diëten.

 

Hoe verlies je buikvet?

Helaas kun je het lichaam niet dwingen om meer buikvet te verliezen.

Je kunt bijvoorbeeld buikspieroefeningen doen, maar dat betekent niet dat je op dat moment opeens extra buikvet verbrandt.

Toch zijn er dingen die je waarschijnlijk doet waardoor buikvet verliezen moelijker wordt. Maar laat me je eerst uitleggen hoe je op een makkelijke manier kunt afvallen.

Onderstaande tips werken alleen wanneer je ze alle 7 combineert.

  • Houd je je er 90% van de tijd aan, dan kun je ongeveer één kilo per week afvallen.
  • Houd je je er 80% van de tijd aan, dan kun je ongeveer een halve kilo per week afvallen.
  • Houd je je er 70% van de tijd aan, dan val je niet af en kom je ook niet aan.
  • Houd je je er minder dan 60% van de tijd aan, dan kom je aan.

 

 

Tip #1: Eet de helft van je maaltijd en wacht 15 minuten.

Heb je dan nog honger? Eet de andere helft

Het duurt minimaal 15 minuten voordat je brein door het hormoon leptine verteld wordt dat je geen honger meer hebt. Tot die tijd kun je alles eten!

Eet daarom eerst de helft van je maaltijd. Heb je na 15 minuten nog steeds honger? Dan eet je ook de andere helft.

 

Tip #2: Heb je na 3-4 uur niet opnieuw honger, dan was je vorige maaltijd te groot!

Bij een ‘normale’ maaltijd zakken bloedsuikers na ongeveer 3 uur. Hoge bloedsuikers onderdrukken vetverbranding. Maar wanneer bloedsuikers zakken, zal het lichaam steeds meer overgaan op vetverbranding.

Wanneer bloedsuikers laag worden, ontstaat er vanzelf een honger gevoel.

Wanneer bloedsuikers laag worden, ontstaat er vanzelf een honger gevoel.

Wanneer je start met deze tips, kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten, voordat je om de 3-4 uur een hongergevoel hebt. Wees dus niet te vlug met beoordelen.

 

Tip #3: Eet alleen wanneer je honger hebt.

En ik bedoel fysieke honger, niet wanneer je denkt dat je honger hebt.

Heb je bijvoorbeeld ‘s morgens geen honger, eet dan niet.

Eet wanneer je lichaam het aangeeft, niet wanneer je gewend bent om te eten!

Tip #4: Kauw! Kauw! Kauw!

Veel mensen kauwen nauwelijks.

Wist je dat studies laten zien dat mensen die rustig eten gemiddeld 10% minder calorieën binnen krijgen?

Maar er is een belangrijkere reden om langzaam te kauwen. Je verteringsenzymen dringen slecht door in de grote voedsel delen wanneer je niet kauwt. Hierdoor komen vitamines, mineralen en eiwitten minder goed vrij waardoor ze niet goed opgenomen kunnen worden in het lichaam.

Kauw tot alles soort van vloeibaar voelt in je mond voordat je alles doorslikt!

 

Tip #5: Zorg dat je goed slaapt.

Wanneer je slecht slaapt, raakt je gevoel van honger sneller ontregeld. Sommige mensen hebben daardoor de hele dag trek.

Veel voorkomende gewoontes die je slaap ontregelen zijn:

  • ‘s avonds werken.
  • alcohol in de avond.
  • fel licht het uur voordat je gaat slapen.
  • met een beeldscherm naar bed (bijvoorbeeld, je telefoon, iPad, laptop of tv).
  • mails beantwoorden of rekeningen betalen een uur voordat je gaat slapen.

 

Bonus tip: loop 10.000 stappen per dag om het dag/nacht ritme van je lichaam te verbeteren!

 

Tip #6: Drink 2 liter water per dag.

En dat is gemakkelijker dan je denkt. Wanneer je om de 3 uur trek hebt, eet je 5-6x per dag.

Drink je tussen elke maaltijd twee glazen water, dan ben je er al!

Waarom?

Omdat sommige mensen denken dat ze honger hebben, terwijl ze eigenlijk dorst hebben.

Vergeet niet dat cafeïne houdende dranken vocht afdrijven. Dus drink voor elke kop koffie twee glazen water extra. Koffie is natuurlijk niet de enige cafeïne houdende drank. Energiedranken, maar ook thee kan cafeïne bevatten.

 

Tip #7: Geen waardeoordeel plakken op wat je eet!

Voel jij je vaak schuldig wanneer je iets verkeerds eet, terwijl je probeert af te vallen? En is het gevolg daarvan dat je het weer opgeeft? Probeer dan eerst je relatie met je voeding te verbeteren!

Stop met maaltijden te labelen als goed of verkeerd!

Natuurlijk maakt het wel uit wat je eet, maar met bovenstaande tips kun je al afvallen.

En wanneer je overgewicht hebt en afvalt, is de kans groot dat je je gezondheid verbetert!

Laat waardeoordelen die je hebt over je voeding dus eerst een poosje gaan. Pas als je dat kunt, ben je toe aan een volgende stap.

Je kunt je dan bijvoorbeeld voornemen meer eiwitten te eten of je zou je kunnen concentreren om meer vezels binnen te krijgen.

 

Bonus Tip: Hoe verlies je buikvet?

Eerder vertelde ik je al dat we keuzes maken die ervoor zorgen dat we minder snel van ons buikvet afkomen.

Veel mensen laten in het weekend zichzelf wat meer gaan en krijgen daardoor meer suikers en alcohol binnen. Met suiker bedoel ik hier witte suiker (wat bestaat uit 1 molecuul glucose en 1 molecuul fructose), maar ook fruitsuiker (wat bestaat uit 1 molecuul fructose).

Ik vertel dit omdat het metabolisme van fructose & alcohol er anders aan toe gaat.

Daar waar glucose door spieren en organen gebruikt kan worden, wordt fructose en alcohol voornamelijk alleen door de lever verwerkt. Fructose kan nog beperkt worden opgeslagen in de lever. Maar het overtollige fructose en alcohol wordt door de lever omgezet in vet.

Wanneer je in het weekend dus meer suikers binnenkrijgt en alcohol drinkt, zal het lichaam dat vet sneller opslaan in de organen. En dat is nou precies het vet waar je van af wilde komen!

 

Meer van dit soort tips?

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe tips die gepubliceerd worden? Laat je naam en e-mail adres achter en mis nooit meer wat!

– Stay strong & healthy,

Misschien is dit ook wat voor jou:

0 reacties

Share This