Hoe je test of meer eten je helpt bij afvallen

Toen ik als trainer begon dacht ik dat de meesten van mijn cliënten moest helpen met op een slimme manier minder calorieën binnen te krijgen. Niets is minder waar.
​Meer dan de helft van mijn huidige cliënten start juist met meer eten.

Hoe weet je nu of je bij deze groep hoort? Als je trouwens aanwijzingen zoekt om uit te zoeken of je te weinig eet, kun je beter dit artikel lezen.Hier geef ik je 1 van de 2 testen mee die ik gebruik.

Voor beide testen is het belangrijk dat je een paar dagen, inclusief weekend, opschrijft wat je eet. Wanneer je per dag ongeveer dezelfde dingen eet, dan pas zijn deze testen zinvol.

Test 1:
​Test 1 is eigenlijk het makkelijkst: eet minder. Val je niet af, dan weet je genoeg. Het nadeel van deze test is dat je wat meer verstand moet hebben van hoeveel minder dat dan zou moeten zijn en dat is per individu verschillend. Wil je dat uitzoeken, dan kun je beter even contact opnemen.

Test 2:
Eet 2 – 3 weken 500 gram (das een hele bak) volle kwark per dag extra. Wanneer je na ongeveer 2 weken niet een kilo bent aangekomen ligt je stofwisseling waarschijnlijk op zijn gat en zal minder eten voor jou niet de oplossing zijn.

Let op:
In die 2 weken zal het gewicht in de eerste helft waarschijnlijk iets omhoog gaan. Het duurt in de meeste gevallen ongeveer 10-14 dagen voor de schildklier om te reageren. Het is mijn ervaring dat het gewicht bij mensen die te weinig eten na het uitvoeren van deze test 2 weken later weer nagenoeg hetzelfde is. Mensen die ongeveer 1 kilo aankomen in die tijd, doen er beter aan te minderen.

Meer weten over hoe je makkelijk kunt afvallen? Schrijf je dan in voor onze workshop op zaterdag 9 januari of maandag 11 januari.

Succes
Daniel.